zondag 6 januari 2013

Dag 3,oostwaarts door Thailand

 Loslopende honden, overal in Thailand, maar niet gevaarlijk (tot nu toe).




Een soort religieuze braderie met dans.

Een doorsnee winkelstraat, dan ziet de Koolmijnlaan er toch niet slecht uit!

Een ultra vriendelijk volk ! Bloemen voor een veilige tocht.

Onderweg een eetstalletje en voorlopig nog geen turista: lekker!


Thais eten is pikant eten !





Een land van kleur, overal waar je komt.

Een kerkhof van telefooncellen. Het mag wel een arm land zijn maar iedereen heeft een smartphone.

Viskwekerij met luchtinbreng door molentjes.

Groen, groen, groen





Ik vermoed hier een ovenbak onder een grondvuurtje, Ze haalde er telkens stukjes uit. (PS: een houtskool grondoven?) PS: hier wordt houtskool geproduceerd.

Een boeddhistisch klooster onderweg.


Begraafplaats




Eindelijk rustige wegen !



Een drink onderweg blijkbaar met flash getrokken.







Een offertempel waarbij ik dit gezegend bloemstukje toewijd aan mijn vrouw Anne die mij deze kansen geeft en thuis alle verantwoordelijkheid verder neemt. Bedankt !



Spelen kan simpel zijn !



Me, myself and I

Rubberproductie. Als je goed kijkt zie je onderaan een bakje hangen en bovenaan de inkervingen waar het sap uitloopt.


Dit is de onderkant van de maatschappij. Een letterlijk straatarme vrouw die gras (?) oogst aan de rand van de weg. Ze leek mij erg verwart en verloren.

Een rommelmarkt ergens in het veld. Made in Thailand?

Huiswerk maken aan de eettafel. Hier is hij rekenen aan het oefenen.

Dit lijkt me een les in verkeerstekens op zijn Thais.
De Thai leven meestal in open woningen omdat het altijd warm is.